Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] dołożenie przekaźników świateł przednich

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Mnie też się średnio w głowie zmieściło, że ktoś mógł puścić przez zwykły wyłącznik taki prąd. Światła mijania żrą, jak by nie patrzeć, ok. 10A, a jeśli straty napięcia od alternatora do reflektora wynoszą prawie 2V (tzn. przy tych 12,6 na żarówce), to mamy już konkretną moc przeznaczoną na... grzanie kabelków :shock: .
    :
    : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
    :
    : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
    : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
    :

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Polon
      Stara Octavia to samochód z lat 1959-1971 i tam też było tak, jak pisze Krzych.

      Ładnie utrzymana Skoda Octavia z tamtego okresu:
      Odbiegając od tematu, to rodzice taką mieli rocznik 1961.
      Było to moje pierwsze auto jakim uczyłem się jeździć, to były czasy, biegi przy kierownicy, hamulec i kierownica bez wspomagania, brak klimy...
      Auto jeździło na "niebieskiej benzynie " LO78, której w latach 70-tych było pod dostatkiem.
      Na każdej budowie jeździło pełno Ziłów i kierowcy sprzedawali benzynę za grosze, a czasami nawet wylewali do rowów, gdy nie mieli jak rozpisać kilometry.



      Sorry za O.T. ale tak z sentymentu do ładnej Octavii.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz


      • #28
        Witam wszystkich serdecznie =) Na forum zarejestrowałem się jakiś czas temu ale zazwyczaj tylko czytam, nie udzielam się. Na codzień pomykam O1 Hatchback 1,6 BFQ z gazem Landi z 10.2008 ( data rejestracji ) auto jest służbowe i ma na chwile obecną 209225 km. Jednakże odkąd zacząłem użytkować autko,denerwował mnie fakt iż w nocy słabo świecą. Wersja jest Tour nie ma przeciwmgnielnych z przoduy ;/ a ja lubie widzieć i grzebać trochę. Więc kupiłem ~5 metrów kabla w izolacji gumowej żeby był giętki, na przyszłość kupię silikonowy jeszcze bardziej giętki 3 x 2,5 mm.i zrobiłem sobie zewnętrzą instalację prąd prosto z aku ~ 14 V na dwóch przekaźnikach krótkie, długie ( kable wprowadzone przez dekielki na dławikach i do sygnału cieńki kabelek też na dławiku . i Tak jeżdzę. Wymieniłem już napewno 5 par kompletów żarówek 4 razy Osram nightbreaker i raz philips xterem ( osramy denerwują mnie na długich bo są niebieskawe, ale komplet 45 zł a philipsy prawie 90 ) nie warto przepłacać wytrzymały tyle co osramy. Wszystkie w sklepie NOXES ( szarych szeregów )Poznań , średnio w ciągu miesiąca robię 6 000 km, głównie po polskich drogach. żarówki przepalają się średnio po 3 miesiącach. Ale jak chodzi o efekt modyfikacji. Zmiana barwy światłą z żółtawej na bielszą, więcej światła. 2 tygodnie temu dałem reflektowy do regenracji kolesiowi w Stęszewie TMC reflektowy. świecą się jak psu jajca. Od środka był delikatne zacieki. W razie jakichkolwiek pytań jestem do dyspozycji.

        Pozdrawiam

        [ Dodano: Pon 30 Sty, 12 14:01 ]
        A zapomniałem napisać, że warto założyć światła do jazdy dziennej. Ja nie mogę kombinować i i zmieniać wyglądu bo się ktoś przyczepi gdyby to było moje auto to bym sobie założył a tak zmieniam często żarówki. Ludzie zapominają że żarówki w czasie świecenia po połowie tego czasu tracą wiele na ilości emitowanego światła. Więc lepiej jest kupic co jakiś czas tańsze żarówki zmienić je a nie jeździć na takich za 100 zł 2 lata. Na stronie Philips'a przeczytałem że ich żarówki wytrzymują do 30 000 km. Jak napisałem w poście wyżej u mnie żarówki wytrzymywały ~15 000 - 18 000 km przy napięciu ~13,9 - 14,1 V. Przy napięciu 12,5 V sądzę że było by to ~25 000 może i 30 000. Nie sugerowałbym się zabardzo jednostką czasu ! a przejechanych km. A może i wyliczenia te byly dla samochodów które w dzień nie jeżdżą na światłach.

        Komentarz


        • #29
          jestem po 600km trasie w padającym deszczu, lejącym deszczu i mokrej nawierzchni w przerwach w deszczu.
          mogę stwierdzić, że włożenie przekaźników było warte poświęconego czasu - dojechałem bez wytrzeszczu, czerwonych oczu itp. w końcu widziałem nieźle w taką pogodę, a długich specjalnie nie używałem bo unosiła się mgiełka
          ~14v + philipsy NG dają radę :diabelski_usmiech

          Komentarz


          • #30
            Czernobyl, a czy mógłbyś napisać jakich przekaźników użyłeś do tego moda? A może masz też jakiś schemat co i jak podłączyć? Muszę u siebie zrobić to samo, bo na nerwy działa mi ta skromna ilość światła przed samochodem... Pozdrawiam!
            O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

            Komentarz


            • #31
              Jestem świeżo po zainstalowaniu przekaźników w mojej O1. Efekty na niemal rocznych philipsach nightguide 3w1 bardzo pozytywne, zdecydowanie jaśniejsze, bardziej wyraziste światło.
              Wykorzystałem cztery tradycyjne przekaźniki do znalezienia pod hasłem "przekaźnik samochodowy 12v 30/40a" po dwa na każdą żarówkę (mijania/drogowe). Instalację wykonałem w następujący sposób:
              zidentyfikowałem żyły przy wtyczce każdego reflektora: mijania, drogowe, masa. Przewody przeciąłem, i dolutowałem do nich swoją instalację. Te, które szły do reflektora dałem 2,5 mm^2 łącznie z masą, masa idzie bezpośrednio do aku, włókna żarówek do zacisków prądowych przekaźników. Te idące do włącznika głównego swiateł 1mm^2, sterują stykami przekaźników i masa powrót. Osobno pociągnąłem z aku 4mm^2 plus do przekaźników z osobnym bezpiecznikiem na każde włókno.
              W razie czego mogę skrobnąć schemat.
              Wszystko działa ok poza tym że po załączeniu drogowych nie świeci się ich kontrolka. Tak jakby prąd załączający zworę przekaźnika był zbyt mały do "zasterowania" kontrolką :?:
              Ktoś się spotkał z takim problemem?
              Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

              Komentarz


              • #32
                Wystarczą 2 przekaźniki zamontowane bezpośrednio za skrzynką bezpiecznikową w kabinie.
                Stosowanie 4 przekaźników, to przerost formy nad treścią
                Niedziałająca kontrolka drogowych może być spowodowana błędnym podłączeniem, cewka przekaźnika musi być zasilana 12v więc tyle samo co idzie na kontrolkę.

                Schematu raczej nie mam gotowego, zawsze robię to z głowy.
                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                www.chiptuning.katowice.pl
                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                Komentarz


                • #33
                  Właśnie na cewkę przekaźnika jest podawane 12V, napięcie zamiast żarówkę zasila cewkę, która zwiera styki: akumulator - żarówka - masa. Zastosowałem cztery przekaźniki ponieważ chciałem żeby wysoki prąd zasilający H4 całkowicie omijał ori instalację samochodu. Przy takim rozwiązaniu awaria czegokolwiek nie wyłączy mi obu mijania czy drogowych naraz i jednocześnie prąd zasilający reflektory jest puszczony tylko po moich kablach na czym mi szczególnie zależało.
                  Schematu nie potrzebuje, też łączę wszystko z głowy - plus do minusa, minus do plusa i wszystko do masy :wink:
                  Zastanawia mnie tylko ta kontrolka drogowych, lampka mijania świeci normalnie....
                  Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                  Komentarz


                  • #34
                    Dzięki panowie za podpowiedzi Zastanawiam się właśnie ile dać tych przekaźników, bo jeśli prawa i lewa lampa to 2 oddzielne obwody, to uzasadnione by było dać 2 przekaźniki na mijania i 2 na długie, tylko wtedy sterowanie każdej pary przekaźników z innej lampy, żeby miało to sens...
                    O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

                    Komentarz


                    • #35
                      Dwa posty wyżej dałem odpowiedź ile dać przekaźników i gdzie je umieścić.
                      Zrobisz jak uważasz, ale umieszczanie przekaźników i dodatkowych bezpieczników w pobliżu lamp czy akumulatora bardziej naraża to na działanie wilgoci i możliwość awarii niż 2 przekaźniki zamontowane w kabinie.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz


                      • #36
                        temat za dwa tygodnie skończy 2 lata.
                        jeżdżę od wtedy na wersji: jeden przekaźnik+bezpiecznik 15A dla krótkich, jeden przekaźnik+bezpiecznik 15A dla długich. zero problemów z instalacją przez ten czas, jestem zadowolony z efektów; bezpieczniki w obudowie akumulatora, przekaźniki schowane pomiędzy obudową aku blachą.
                        jedyna niespodzianka to fakt, że zepsuł mi się latem poprzedniego roku przekaźnik - problem był taki, że większość dostępnych w okolicy to był model 561 zamiast 541, więc zwarte były nie te styki co trzeba = zmieniłem, a tu długie świeciły się cały czas, do momentu włączenia :lol:
                        poza tym polecam modyfikację

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez Krzych
                          Dwa posty wyżej dałem odpowiedź ile dać przekaźników i gdzie je umieścić.
                          Zrobisz jak uważasz, ale umieszczanie przekaźników i dodatkowych bezpieczników w pobliżu lamp czy akumulatora bardziej naraża to na działanie wilgoci i możliwość awarii niż 2 przekaźniki zamontowane w kabinie.
                          Krzychu, wszystko ok, tylko napisz jak i gdzie te przekaźniki podłączyć w kabinie, bo zwyczajnie nie wiem, jakbyś mógł dać jakiś opis, schemat co gdzie z czym, to było by miło
                          O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X